پیش از آنکه بدانیم بهترین سرم های روغن آرگان ها کدام هستند بهتر است به بررسی ویژگی ها و خواص روغن آرگان و تاثیر آن بر موی هایمان بپردازیم .

علی رغم اینکه روغن آرگان اصل از کشور مراکش میآید اما این روزها در همه ی دنیا از پخت و پز گرفته تا بهداشت و زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است و بین بانوان طرفداران زیادی دارد .

روغن آرگان از دل طبیعت و از روغن گیری میوه ی آرگان مراکشی به دست می آید و سپس تصفیه شده و به سراسر دنیا ارسال میشود .

مواد تشکیل دهنده ی روغن آرگان اسید های چرب مانند اولئیک و اسید لینولئیک و ترکیبات فنلی هستند که شامل 29 تا 36 درصد لینولئیک یا امگا ۶ می‌باشد . اسید اولئیک در روغن زیتون نیز وجود دارد که برای سلامت قلب بسیار مفید است .

مهمترین بخش روغن آرگان که در اینجا قصد داریم به آن بپردازیم ویتامین E است که خواص بسیار زیادی برای پوست و مو دارد و خواص آنتی اکسیدانی این ویتامین باعث حفاظت و مراقبت از پوست و موی شما میشود .

خواص روغن آرگان برای مو چیست؟

روغن آرگان دقیقا همان ماده ای است که موهای زیبای شما به آن نیاز دارد . این روغن کاملا طبیعی از جنبه های مختلفی سلامت موهای شما را تامین میکند و از آنجا که کاملا ماده ای طبیعی است هیچگونه عوارضی برای موهای شما نخواهد داشت و از خطرات احتمالی برای موهایتان نیز پیشگیری میکند .

تقویت کننده ی ساقه ی مو

بدون شک میتوانیم بگوییم بهترین تقویت کننده ی ساقه ی مو همین روغن آرگان است که به موجب اسید ها ی چرب مختلف و ویتامین E این عمل را برای شما انجام میدهد .

کافی است بعد از استحمام میزان لازم از روغن آرگان را روی موهای خود ماساژ دهید تا نتیجه ی عالی این روغن را روی ساقه ی موی خود ببینید .

آبرسان مو

ویتامین E موجود در روغن آرگان به هیچ وجه اجازه نمیدهد موهای شما خشک شود و از شکنندگی ,وز شدن ,چرب شدن و شوره ی مو جلوگیری میکند .

ضد پیری و جوان ساز پوست

محققان بسیاری در تحقیقات خود به این دست یافته اند که روغن آرگان باعث تاخیر در پیری پوست میشود و شاید سوال شما این باشد که چطور این اتفاق می افتد؟

باید اینگونه پاسخ بدهیم که روغن آرگان این اتفاق خوب را با استفاده از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود رقم میزند .

جالب است بدانیم که روغن آرگان علاوه بر خاصیت های ضد پیری باعث جوانسازی پوست هم میشود . این روغن با بهبود خاصیت کشسانی و آبرسانی پوست بافتی مستحکم و صاف و جوان به آن میبخشد . خاصیت جوانسازی روغن آرگان سالهاست که اثبات شده و به همین خاطر از آن در انواع محصولات آرایشی بهداشتی استفاده میشود .

مرطوب کننده

روغن آرگان به واسطه ی ویتامین E حفظ کننده ی بسیار خوبی برای رطوبت روی پوست به شمار میرود و از آنجا که خود تنظیم کننده ی چربی پوست میباشد میتوانید از آن بدون نگرانی از چرب شدن پوستتان استفاده کنید .

ترمیم کننده

سالهاست که در خواستگاه روغن آرگان یعنی شمال آفریقا از این روغن به عنوان دارویی برای عارضه های پوستی استفاده میکنند . این روغن با خواص ضد التهاب و ضد عفونتی که دارد درمانگر عوارض پوستی ناشی از ترک های پوستی حاملگی ,تغییر وزن های ناگهانی ,جراحی ,و همچنین برطرف کردن اثرات جوش و آکنه از روی پوست، درمان بیماری‌هایی نظیر پسوریازیس، روزاسه و درماتیت آتوپیک از دیگر کاربردهای درمانی این روغن است.

لیستی از بهترین روغن آرگان های دنیا

روغن آرگان فنمن Fenman مدل Elixir Of Nature حجم 80میلی لیتر

روغن مو آرگان فنمن محافظت از موها را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. این محصول به لطف وجود خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E، مانع از آسیب دیدن موها در برابر حرارت بالای سشوار و اتو مو می‌شود و از ساختار مو در برابر آلودگی محیط و اشعه‌های UV نور خورشید محافظت می‌کند. در فرمولاسیون این محصول از روغن آرگان به عنوان عامل مرطوب کننده، نرم کننده و ترمیم کننده موها استفاده شده است. به این ترتیب، با استفاده از سرم مو آرگان فنمن می‌توانید ساختار موهای خود را بازسازی کرده و لطافت و درخشش آن را احیا کنید

سرم مو آرگان ردیست Redist مدل Argan Oil حجم 100 میلی لیتر

روغن مو آرگان ردیست به دلیل داشتن امگا ۶، امگا ۹، استرول ها، اسید فلوریک، ویتامین E و آنتی اکسیدان های قوی می تواند ساختار ساقه مو را به صورت کامل تقویت کرده و منجر به درمان و ترمیم بافت مو بشود. این روغن آرگان دارای غلظت و خلوص بالایی می باشد و بعد از استفاده موهایی نرم، صاف، لطیف و درخشان خواهید داشت. روغن مو آرگان ردیست منجر به آبرسانی و برطرف شدن وز مو می شود، همچنین بعد از استفاده موها را چرب نکرده و احساس سنگینی در آن ایجاد نمی کند. فرمولاسیون این روغن محصول سرشار از روغن آرگان مراکشی، ویتامین E بوده و در ترکیبات آن سلوفات و پارابن به کار نرفته است. این روغن آرگان محافظ حرارت های ناشی از سشوار و اتوی مو بوده و به دلیل آبرسانی قدرتمند مو از ایجاد موخوره و شوره سر جلوگیری می کند. روغن آرگان ردیست برای تمامی موها گزینه مناسبی محسوب می شود. ساچلی بیوتی پیشنهاد می کند جهت افزایش جوان سازی و درمان موهایتان از این روغن آرگان استفاده کنید.

روغن آرگان مراکشی او جی ایکس؛ اکسترا مخصوص موهای خیلی خشک و آسیب دید ogx extra penetrating oil

روغن آرگان مراکشی او جی ایکس که به طلای مایع معروف است. از هسته درخت آرگان در مراکش استخراج می‌شود یکی از بهترین و موثر ترین روغن های موجود در طبیعت است که حاوی اسید های چرب و ویتامین های بسیار مفید برای مو می‌باشد. از خواص بی نظیر روغن آرگان مراکشی اوجی ایکس می‌توان به خاصیت آبرسانی بالا و نرم کنندگی، افزایش درخشندگی و لطافت ، افزایش دهنده رویش مو ، آبرسانی عمیق و جلوگیری از موخوره اشاره کرد. روغن آرگان مراکشی او جی ایکس روغن آرگان او جی ایکس محصولی بسیار عالی برای تقویت و صاف کردن موهای مجعد است. موهای خشک را نرم می‌کند و درخشش مو را بیشتر می‌کند. می توان از روغن آرگان برای همه قسمت های مو وقتی نمناک است استفاده کرد که جنبه درمانی دارد یا فقط برای ساقه موهایی که دچار خشکی شده اند استفاده نمایید. با این سرم مو می‌توانید به موهایی کمال گرا و اغواگر برسید. سرم روغن آرگان مراکشی او جی ایکس بافت موی شما را عمیقا آبرسانی می‌کند و محافظ کوتیکول موی شماست. فقط با تزریق چند قطره شفا بخش از این روغن به پوست و موهایتان زیبایی و لطافت را هدیه دهید.

روغن موی آرگان Princely مدل Argan Moroccan Oil حجم 50 میلی لیتر

و خوره معضلی است که خواه ناخواه مهمان موها خواهد شد به خصوص اگر موهایی نازک و ضعیف داشته باشیم. یکی از بهترین درمان ها برای مو خوره، استفاده از محصولات حاوی روغن آرگان مانند روغن آرگان پرسنلی می باشد. این سرم مو بافتی بسیار سبک دارد و همین امر باعث شده است که به سرعت جذب موها گردد و باعث ایجاد احساس سنگینی روی موها و یا چرب شدن موها نشود. سرم مو پرسنلی حاوی ترکیبات تقویت کننده می باشد که بخش های ضعیف مو به خصوص قسمت انتهایی ساقه مو را تغذیه کرده و به بهبود سلامت موها کمک می کند. علاوه بر این خاصیت ترمیم کنندگی نیز دارد و به درمان زخم مو و خلل و فرج مو کمک می نماید. این سرم مو، رطوبت مورد نیاز تارهای مو را تامین می کند و از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری می کند. انعطاف پذیری تارهای مو را افزایش می دهد و باعث بهبود حالت پذیری آن ها می گردد. همچنین نرم کننده و لطافت بخش موها می باشد. موها را براق و درخشان کرده و با کمک به رفع گره خوردگی مو، نقش موثری را در تسهیل شانه پذیری موها ایفا می کند. سرم آرگان پرسنلی شفاف کننده رنگ موها نیز می باشد. همچنین سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که از موها در برابر آثار مخرب رادیکال های آزاد محافظت می نماید. این محصول را می توانید برای تغذیه و تقویت پوست خود نیز استفاده ننمایید. همانند موها، پوست را نیز نرم و لطیف می کند. به رفع چروک های سطحی پوست و جلوگیری از پیری پوست کمک می کند. و بعد از استفاده نیز هیچ گونه ردی از خود روی پوست به جا نمی گذارد. در فرمولاسیون آن از پارابن، الکل، سیلیکون و هیچ ماده مضر دیگری استفاده نشده است و باعث آسیب به پوست و مو نمی گردد.

برای مشاهده دیگر روغن آرگان های موجود در فروشگاه ساچلی فقط کافی است روی لینک زیر کلیک کنید .